Sunday, March 17, 2024

Du var fin på sjøen, så hoppet jeg inn...

 Du er en gul vannlilje


Du blomstrer i mai.

Når vannet blir varmere hver dag


Du er en skjønnhet som flyter i stillvann


Overraskende hardfør til tross for din delikate fasade

et ganske stort smil med hvilende øyne


Du er en gull vannlilje


Du er en gull vannlilje 

om natten

skinner månen 

så skinner du

som stjerner 

på himmelen


det er en fredelig stillhet

idet du ser på månen

og månen ser på deg


ser jeg en liten smil der 

mellom de myke kinnene dine?


når smilet er ditt

hjertet mitt er ditt


Om dagen

skinner sola

så skinner dine øyne


Det må være noe der

i bunn og grunn 


fargen som jeg aldri fattet

gule, grønne eller lyse brune?

En hel verden er i dine rav øyne


hvis jeg ikke hadde vært redd

for å se rett inn i øynene dine

hadde jeg kanskje skjønt fargen


Men det er ikke enkelt 

Uten å bli merket

Nå som du vet alt

Og nå som jeg vet at


Du kommer til å hate det

om jeg ser inn i øynene dine

Fordi jeg skal komme til å miste

meg selv inn i de krystallene...


No comments:

Post a Comment

Min amethyststein

Du er som en amethyststein Folk tror du er bare en vanlig stein Men hvis de kan finne  det som er inn i steinen, Det som er inn i deg Det sk...